ယံုၾကည္ျခင္း၏ ပထမပိုဒ္ .... ၂။ ဖန္ဆင္းရွင္ဘုရားသခင္


ယံုၾကည္ျခင္း၏ ပထမပိုဒ္

၂။ ဖန္ဆင္းရွင္ဘုရားသခင္

          ဖန္ဆင္းျခင္းဟူသည္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အခ်ိန္အတြင္း၌ ဤေလာကတြင္ျဖစ္ေစ၊ စၾကဝဠာတစ္ခုလံုး၌ျဖစ္ေစ ရွိသမွ်ေသာ သက္ရွိအရာမ်ား၊ သက္မဲ့အရာမ်ားတိုသည္ ဗလာနတို႕အျဖစ္မွ တည္ရွိျဖစ္ေပၚျခင္းသို႕ေရာက္ေအာင္ ဘုရားသခင္သည္ မိမိ၏ အနႏၱတန္ခိုးေတာ္အားျဖင့္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူျခင္းျဖစ္သည္။ ဖန္ဆင္းခံအရာသတၱ၀ါအားလံုးအနက္ သိၾကားတမန္မ်ားႏွင့္ လူသားမ်ားသည္သာ ျမင့္ျမတ္ေသာ သတၱ၀ါမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

(က) သီၾကားတမန္ေတာ္မ်ား
          သိၾကားတမန္မ်ားသည္ ကိုယ္ကာယမပါရွိဘဲ နာမ္၀ိညာဥ္သက္သက္သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူသားထက္ပို၍ ျမင့္ျမတ္ၾကသည္။ သန္႕ရွင္းျဖဴစင္ျခင္းတည္းဟူေသာ မြန္ျမတ္ေသာ အေျခအေန၌ ဘုရားသခင္သည္ သိၾကားတမန္တို႕ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့ေသာ္လည္း ဂုဏ္ၿပိဳင္လိုေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ၾကသည္။ ဤပုန္ကန္ေသာ သိၾကားတမန္တို႕သည္ နတ္ဆိုးနတ္မိစာၦမ်ားျဖစ္သြားၾက၍ ထာဝရငရဲဒဏ္ခံရန္ ခရဲသို႕ႏွင္ခ်ျခင္းကို ခံခဲ့ၾကရသည္။
          ဘုရားသခင္၏ တရားေတာ္၌ တည္ၿမဲေသာသိၾကားတမန္မ်ားမွာ ေကာင္းကင္ဘံု၌ ဘုရားရွင္၏ ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္ကို အစဥ္အၿမဲ ဖူးေျမာ္လ်က္ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းေတာ္ကို ၾကည့္ျမင္ရႈစားသျဖင့္ အံ့ၾသခ်ီးမြမ္းၾကသည္။ ထိုသိၾကားတမန္တို႕သည္ ထာဝရရႊင္လန္း ဝမ္းေျမာက္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကသည္။ 

(ခ) ကိုယ္ေစာင့္သိၾကားမ်ား

          ေကာင္းျမတ္ေသာ သိၾကားတမန္မ်ားထဲမွ အခ်ဳိ႕တို႕သည္ ေကာင္းကင္ဘုံ၌ ထာဝရဘုရားရွင္ကို ဖူးေျမာ္လ်က္ အစဥ္အၿမဲ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳၾကသည္။ အခ်ဳိ႕တို႕သည္ ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္ကို စီမံေဆာင္ရြက္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕မူကား ဤေျမႀကီးေပၚတြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ လူတို႕ကို ၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္ရင္း ဘုရားရွင္၏ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္ကို ဖူးေျမာ္၍ ေကာင္းကင္စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာကို အစဥ္အၿမဲခံစားၾကသည္။ ဘုရားရွင္သည္ လူသားတိုင္းအားၾကည့္ရႈေစာင့္ရန္ ကုိယ္ေစာင့္သိၾကားတစ္ပါးစီ ခန္႕ထားေတာ္မူေၾကာင္းကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ လူသားမ်ားအေပၚထားရွိေသာ ဘုရားသခင္၏ အဆံုးမရွိေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို သိရွိႏိုင္သည္။ နတ္ဆိုး၏ ရန္၊ လူႏ်င့္တိရစာၦန္တို႕၏ရန္၊ သဘာဝေဘးရန္ စေသာ ေဘးရန္အမ်ဳိးမ်ဳိးမွ ကာကြယ္ရန္ ကိုယ္ေစာင့္သိၾကားကို ခန္႕ထားျခင္းျဖစ္သည္။
          ထိုကိုယ္ေစာင့္သိၾကားတို႕သည္ လူတို႕ထက္သာလြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္၏ အလိုေတာ္ကို ေဆာင္ရြက္ရန္ ဤေလာကသို႕ ဆင္းလာရန္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာစြာ ထမ္းေဆာင္ၾကသည္။ သိၾကားတမန္မ်ားသည္ လူသားတို႕ကို အမိဝမ္းကြဲ၌ ပဋိသေႏတည္ေသာေန႕မွစ၍ ေသသည့္တိုင္ေအာင္ ၾကည့္ရႈေစာင္မေနၾကသည္။ 


(ဂ) နတ္ဆိုးမ်ား

          အထက္ေဖၚျပထားသည့္အတိုင္း သိၾကားတမန္အခ်ဳိ႕တို႕သည္ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို အလြဲသံုးစားၾကေသာေၾကာင့္ မြန္ျမတ္ေသာ အေျခအေနကို ဆံုးရႈံးၿပီး ဆိုးသြမ္းေသာသူမ်ား (နတ္ဆိုးမ်ား) ျဖစ္လာၾကသည္။ ထိုမေကာင္းေသာ သိၾကားတမန္တို႕ကို = လူဆီဖဲ+ အမည္ရွိေသာသူမွ ဦးေဆာင္ၿပီး ဘုရားသခင္ကို ပုန္ကန္ၾကသည္။ ထိုသူတို႕သည္ လူသားမ်ားကို ေႏွာင့္ေနၾကေသာ နတ္ဆိုးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ နတ္ဆိုး၏ ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းမ်ားကို ဝါေရွာင္ျခင္း၊ ၿခိဳးၿခံျခင္း၊ အာရုံငါးပါးခ်ဳပ္တည္းျခင္း စေသာေကာင္းမႈတို႕ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္သည္။ အထူးသျဖင့္ ဆုေတာင္းျခင္းအမႈကို အစဥ္အၿမဲျပဳလုပ္သင့္သည္။
 

(ဃ) လူသားမ်ား

          ဘုရားသခင္သည္ လူသားမ်ားကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည္။ လူသားမ်ားကို ဖန္ဆင္းရျခင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ လူတို႕သည္ ဤေလာက၌ ကိုယ္ေတာ္ကို သိမွတ္ယံုၾကည္၍ ကိုယ္ေတာ္၏ အလိုေတာ္ကို လိုက္နာျခင္းအားျဖင့္ ေနာင္ဘ၀၌ ကိုယ္ေတာ္ႏ်င့္အတူ ထာဝရသုခခ်မ္းသာကို စံစားေစရန္ျဖစ္သည္။
          ေလာကီပစၥည္းမ်ားျဖစ္ၾကေသာ စည္းစိမ္၊ ဥစၥာ၊ ဂုဏ္ပကာသနတို႕ကို စံစားရန္ ကၽြႏ္ုင္တို႕ကို ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းသည္ မဟုတ္။ ထိုေလာကီဥစၥာမ်ားမရွိေသာ္လည္း ဘုရားသခင္ကို ခ်စ္ႏိုင္သည္။ ထိုအရာမ်ားကို ဘုရားသခင္၏ေရႊလက္ေတာ္မွ လက္ခံရရွိေသာေၾကာင့္ ၄င္းတို႕ကို ဘုရားသခင္၏ အလုိေတာ္အတိုင္း ဘုရားသခင္၏ပညတ္ေတာ္ႏွင့္ ကိုက္ညီေစရန္ က်င့္ေဆာင္ရမည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ အသက္တာသည္ ကိုယ္ေတာ္အတြက္သာ ျဖစ္သင့္သည္။ အစဦး၌ မည္သည့္ သက္ရွိသတၱဝါမွ်မရွိခဲ့ေပ။ ထိုမရွိရန္မွ ရွိေစရန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ကို ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည္။ ထိုက္တန္စရာတစ္ခုမွ်မရွိေသာ ကၽြႏု္ပ္တို႕ကို ဘုရားသခင္၏ မဟာကရုဏာေတာ္ေၾကာင့္ မိမိ၏ပံုသာန္ေတာ္ႏွင့္အညီ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့သည္။ 


(င) ပထမလူသားႏွစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ အာဒံႏွင့္ ဧဝ

အာဒံႏွင့္ ဧဝ

          ျမတ္စြာ ဘုရားသခင္သည္ အတိုင္းမဲ့ၾကင္နာသနားျခင္း ရွိေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ပထမဆံုး လူသားႏွစ္ဦးျဖစ္ေသာ အာဒံႏွင့္ ဧဝကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၍ ထိုသူတို႕အား အလြန္ထူးျခားေသာ ေက်းဇူးေတာ္ကို ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုသန္႕ရွင္းျခင္း ေက်းဇူးေတာ္အားျဖင့္ ဘုရားသခင္သည္ လူတို႕ကို မိမိ၏အသက္၌ ပါဝင္ေစလ်က္ အေမြစား၊ အေမြခံသားသမီးအျဖစ္သို႕ ေရာက္ေစသည္။ ေသလြန္ၿပီးေသာ အခါ၌လည္း မိမိ၏ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္ကို ဖူးျမင္ခြင့္ေပးေတာ္မူသည္။ ထို႕အျပင္ လူ႕ဇာတိ၊ ဓမၼတာတရားထက္ လြန္ကဲေသာ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကိုလည္း ေပးေတာ္မူျခင္းအားျဖင့္ လူသားမ်ား၏ စိတ္တြင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စသည့္မေကာင္းေသာ ကိေလသာမ်ားႏွင့္ ကင္းေစသည္။ ႀကီးမားေသာ ဥာဏ္ပညာကိုေပးေတာ္မူ၍ ကိုယ္ခႏာအား အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းတို႕မွ ကင္းလြတ္ေစသည္။


အျပစ္ရင္း

          က်မ္းစာလာသည့္အတိုင္း အာဒံႏွင့္ဧဝတို႕သည္ ဘုရားသခင္၏ စကားေတာ္ကို မနာခံေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္၏ ထူးျခားေသာ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို ဆံုးရႈံးခဲ့သည္။ အာဒံႏွင့္ဧဝ တို႕သည္ ဘုရားသခင္၏ သားသမီးတည္းဟူေသာ ျမင့္ျမတ္သည့္အေျခအေနမွ ယုတ္ညံ့သည့္ အျပစ္သားမ်ား အေျခအေနသို႕ နိမ့္က်ခဲ့ရသည္။ ထုိအျပစ္သည္ အတိုင္းမဲ့ႀကီးမားေသာေၾကာင့္ အတိုင္းမဲ့ဆပ္ေျဖျခင္းအမႈကို ျပဳမွသာလွ်င္ ေျဖႏိုင္ေပမည္။ သို႕ေသာ္ လူေတြအားနည္းခ်က္၊ အကန္႕အသတ္မ်ားရွိၾက၍ အတိုင္းမဲ့ဆပ္ေျဖျခင္းအမႈကို မျပဳႏိုင္ေပ။ ထို႕ေၾကာင့္အလြန္သနားတတ္ေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္သည္ ထိုအျပစ္မွ ေရြးႏႈတ္ကယ္တင္ရန္ႏွင့္ လူသားမ်ား၏ အျပစ္ဒဏ္ဆပ္ေျဖရန္ ကတိထားေတာ္မူခဲ့သည့္အတိုင္း မိမိ၏ တပါးတည္းေသာ သားေတာ္ကို ဤေလာကသို႕ ေစလႊတ္ေတာ္မူခဲ့သည္။
 
ပုဂိဳလ္သံုးပါးတစ္ဆူဘုရား၏ နက္နဲဖြယ္ရာ

          ထာဝရဘုရားတစ္ဆူမွတစ္ပါး မည္သည့္အျခားဘုရားမွ်မရွိေပ။ ထိုတစ္ဆူဘုရား၌ ပဂိဳလ္သံုးပါးရွိသည္။ ၎ပုဂဳိလ္သံုးပါးတို႕မွာ ခမည္းေတာ္ဘုရား၊ သားေတာ္ဘုရားႏွင့္ သန္႕ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္ဘုရား ဟူ၍ျဖစ္သည္။
          ယံုၾကည္ရာအခ်က္မ်ားအနက္ ဘုရားတစ္ဆူတြင္ ပုဂဳိလ္သံုးပါးရွိသည္ ဟူေသာအခ်က္မွာ အထြတ္အျမတ္ျဖစ္၍ နက္နဲရာအခ်က္လည္းျဖစ္သည္။ ထိုပုဂဳိလ္သံုးပါးတို႕သည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူေသာ္လည္း ဘုရားသံုးဆူမဟုတ္ေပ။ သူတို႕သည္ပုဂဳိလ္အားျဖင့္ ျခားနားၾကေသာ္လည္း ဇာတိအျဖစ္ေတာ္၌ တစ္လံုးတစ္ဝတည္းျဖစ္သျဖင့္ ဘုရားတစ္ဆူတည္းျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ပုဂဳိလ္သံုးပါးတို႕သည္ ဘုရားတစ္ဆူတည္းေသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထာဝရရွိေသာဂုဏ္ေတာ္အေပါင္းတို႕ႏွင့္ ျပည့္စံုၾကသည္။ ပထမပုဂဳိလ္ ခမည္းေတာ္ဘုရားသည္ အစဥ္ထာဝရရရွိေနေတာ္မူ၍ အလံုးစံုႏွင့္ ျပည့္ဝေတာ္မူၿပီး မိမိ၏ပံုသာန္ႏွင့္ တူညီေသာ ဒုတိယပုဂဳိလ္ သားေတာ္ဘုရားကို အစဥ္ထာဝရက ဖြားျမင္ေစေတာ္မူသည္။ ခမည္းေတာ္ဘုရားသည္ သားေတာ္ဘုရားကိုလည္းေကာင္း၊ သားေတာ္ဘုရားသည္ ခမည္းေတာ္ဘုရားကိုလည္းေကာင္း၊ စံုလင္ျပည့္စံုေသာ ခ်စ္ျခင္းျဖင့္ ထာဝရခ်စ္ေတာ္မူသည္ျဖစ္၍ ခမည္းေတာ္ဘုရားႏွင့္ သားေတာ္ဘုရားတို႕၏ အျပန္အလွန္ခ်စ္ၾကေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတာ္မွ သန္႕ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ဘုရားျဖစ္ေပၚလာသည္။
          ဘုရားတစ္ဆူတည္း၌ ပုဂဳိလ္သံုးပါးရွိသည္မွာ အဘယ္သို႕ျဖစ္ႏိုင္သည္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ ဥာဏ္စြမ္းႏွင့္ နားမလည္ႏိုင္ေသာ္လည္း ၿမဲၿမံစြာယံုၾကည္ၾကရမည္။ ယံုၾကည္ရေသာအေၾကာင္းမွာ သိသာထင္ရွားေသာအေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ သားေတာ္ဘုရား၏ သြန္သင္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

 

ConversionConversion EmoticonEmoticon

:)
:(
=(
^_^
:D
=D
=)D
|o|
@@,
;)
:-bd
:-d
:p
:ng